Sklepy z odzieżą używaną są popularne nie tylko w Polsce, ale tak naprawdę na całym świecie. Jeśli mają dobry asortyment, chętnie odwiedzają je osoby, które szukają tam unikatowych rzeczy podkreślających ich styl. Dlatego warto zadbać o to, jaka odzież używana jest sprzedawana w naszym lumpeksie. Dzięki temu można zdobyć renomę nie tylko jako sklep stacjonarny, ale też w internecie.
Odzież używana selekcjonowana
Jeśli zakłada się swój sklep z odzieżą używaną, na początek trzeba znaleźć importera tej odzieży. W Polsce często importowana jest odzież z Wielkiej Brytanii. Niestety trudno wśród tego typu ubrań znaleźć naprawdę piękne rzeczy od dobrych marek. Brytyjki kupują dużo i najczęściej w sklepach, w których ceny są niskie.
Jeżeli już zdecydujemy się na odzież importowaną z Wielkiej Brytanii, koniecznie musi być to odzież selekcjonowana. Takie ubrania, buty, a często też akcesoria do domu, przeszły wstępną selekcję. Dlatego, gdy kupuje się je na kontenery, łatwo znaleźć wśród nich naprawdę ciekawe rzeczy, które z łatwością uda się sprzedać dalej.
Wyselekcjonowane ubrania używane
Kolejny bardzo ciekawy pomysł na sklep z odzieżą używaną to sprzedaż wyselekcjonowanych ubrań, które również kupiło się z drugiej ręki. Coraz więcej osób decyduje się właśnie na taki mały biznes. W takich butikach z odzieżą używaną można kupić na przykład piękny sweter z kaszmiru albo wełny. To rzeczy, po których często w ogóle nie widać śladów noszenia.
Poszukiwanie rzeczy do takiego butiku z rzeczami używanymi wymaga sporo czasu. Trzeba jednak przyznać, że za jeden sweter często można wtedy oczekiwać kwoty nawet kilkudziesięciu złotych. Nie jest to zatem lumpeks w potocznym rozumieniu. Takie sklepiki są teraz bardzo modne i często odwiedzają je osoby, dla których liczy się świetny styl, ale też etyczne podejście w modzie.
Rzeczy vintage od luksusowych marek
Jeszcze jeden świetny pomysł na sklep z rzeczami vintage to założenie butiku, w którym sprzedaje się ubrania od najlepszych światowych marek. Są takie miasta na świecie, na przykład Nowy Jork albo Los Angeles, a w Europie Londyn albo Berlin, gdzie sklepów tego typu jest na pęczki. W Polsce to wciąż oferta niszowa, ale ciesząca się coraz większym zainteresowaniem.
Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Angora.