Pozycjonowanie strony powinno rozpocząć się od jej optymalizacji. Wiele witryn firmowych jest przestarzałych. Należy pamiętać, że jakość serwisu bezpośrednio wpływa na odczucia odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Jeśli nie będzie on zgodny z aktualnie obowiązującymi standardami, to najprawdopodobniej użytkownik postawi na ofertę firmy konkurencyjnej.
Audyt SEO
Samodzielne pozycjonowanie stron nie jest najlepszym pomysłem. Trzeba mieć świadomość, że jest to zadanie skomplikowane, a zarazem czasochłonnego. Wymaga ono również specjalistycznej wiedzy z zakresu e-marketingu. Profesjonaliści wykorzystują szereg różnorodnych narzędzi, które ułatwiają osiągnięcie pożądanych rezultatów. Z pewnością nie poradzą sobie z tym osoby bez odpowiednich kompetencji.
Pierwszym krokiem optymalizacji witryny jest audyt SEO. Dzięki niemu można rozplanować działania w czasie. Ponadto należy ustalić ich właściwą kolejność: od najpilniejszych po mniej istotne. Trzeba również wspomnieć, że im dłużej dana strona funkcjonuje na rynku, tym trudniejsza jej optymalizacja. Niezbędna jest modyfikacja wielu elementów.
Adresy podstron
Pozycjonowanie stron w internecie wymaga dużej szczegółowości. Tylko kompleksowe podejście pozwoli nam zdobyć przewagę konkurencyjną. Podczas optymalizacji strony warto jest pamiętać o tzw. przyjaznych adresach. Mają one duży wpływ na naszą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Standardowo podstrony stanowią jedynie ciąg przypadkowych znaków. Mogą one zostać zastąpione konkretnymi słowami np. oferta, usługi, cennik. Zwiększa to komfort użytkowania witryny. Z pewnością zostanie to docenione przez potencjalnych klientów.
Unikalność treści
Chyba każdy wie, że pozycjonowanie strony wymaga tego, aby wszelkie zamieszczane na niej treści były unikatowe. Musimy raz na zawsze zrezygnować z kopiowania opisów, czy też artykułów. Takie witryny są bezwartościowe z punktu widzenia wyszukiwarki. Ponadto identyczne treści na wielu stronach negatywnie wpływają na odczucia użytkowników.
W treściach znajdujących się na stronie powinny znaleźć się słowa kluczowe – nie tylko frazy główne, ale również z długiego ogona. Nie powinny one jednak brzmieć nienaturalnie. Przesadne nasycenie również nie jest mile widziane.