Facebook to popularny na całym świecie serwis społecznościowy skupiający miliony użytkowników. Nic więc dziwnego, iż jest to też jeden z najłatwiejszych sposobów na reklamę czy pokazanie swojej firmy i produktu. Jak jednak zainteresować potencjalnego użytkownika swoimi treściami? Takim sposobem są organizowane regularnie konkursy na facebook.
Jak organizować konkursy na facebooku?
Najczęściej stosowanym modelem organizacji konkursów internetowych są kreatywne konkursy na fb. Organizacja tego typu wirtualnego eventu jest dość prosta. Wystarczy utworzyć ciekawy post lub facebookowe wydarzenie, w którym na przykład zachęcimy użytkowników do fotografowania się z naszym produktem w ciekawych sytuacjach. Za kilka najlepszych fotografii należy wyznaczyć atrakcyjne nagrody.
Jak pokazują statystyki, kreatywne konkursy na facebooku szybko stają się popularne i przy okazji rozpropagowują nasze produkty. Wielu popularnych w internecie youtuberów wybiło się właśnie dzięki temu, że licznie organizowali konkursy na fb. Fenomen konkursów tego typu jest prosty – dają one wizję łatwego zwycięstwa i darmowego zdobycia określonych produktów. Prawie każdy ma dziś w domu telefon z aparatem dlatego wielu ludzi w takich wydarzeniach chętnie bierze udział.
Częste błędy w organizacji konkursów
Najczęstszym błędem popełnianym przez organizatorów facebookowych konkursów jest użycie w treści posta nieodpowiednich sformułowań, przez które może wyniknąć wiele problemów. Przykładem jest użycie sformułowań „losowe” lub „losowanie”. Dla zwykłego użytkownika tego typu fraza może kojarzyć się pozytywnie jako równa konkurencja, ale dla organów skarbowych niezgłoszenie losowania (w świetle prawa uznanego za hazard i wymagającego opłacenia specjalnego podatku) może grozić poważnymi konsekwencjami prawnymi.
Innym popełnianym przez administratorów stron organizujących konkursy błędem jest nie podanie informacji kto konkretnie organizuje dany event. Facebook nie ponosi odpowiedzialności za wywiązywanie się z obietnic zawartych w konkursie, nie może też odbierać pretensji od poszkodowanych osób (jeśli takie by się w efekcie konkursu pojawiły). Algorytm serwisu Facebook zazwyczaj usuwa konkursy, w których nie ma wskazanego wyraźnego organizatora dlatego organizując taki konkurs należy umieścić w treści posta informacje o organizatorze i dane kontaktowe.