E-mail marketing – ciekawa forma reklamy w internecie

  • -

E-mail marketing – ciekawa forma reklamy w internecie

Category : biznes

Marketing w sieci internetowej jest swego rodzaju fenomenem – w ciągu kilku lat udało mu się przebyć drogę od czegoś w rodzaju niegroźnej ciekawostki po prawdziwego hegemona branży reklamowej, który zrzucił z podium reklamę telewizyjną i nie zapowiada się na to, żeby taki stan rzeczy miał ulec zmianie w najbliższym czasie. Marketing internetowy przybiera skrajnie różne formy – od umieszczanych nieśmiało banerów po wielkie i tworzone z rozmachem eventy, skupiające twórców i dziesiątki tysięcy ich fanów. To wszystko oczywiście jak najbardziej ma sens, ale świat „kolorowego” marketingu, kreowanego przez Instagram i Youtube, nie ma raczej racji bytu w przypadku firm mających nieco poważniejszy profil – ot, na przykład firm meblarskich. Nie jest jednak tak, że marketing w internecie jest dla takich przedsiębiorstw całkowicie wyłączony. Warto przyjrzeć się przynajmniej tej najatrakcyjniejszej formie reklamy, na którą mogą się one zdecydować.

Wysyłka reklamy bezpośrednio na skrzynkę internetową

Ów formą jest oczywiście e-mail marketing. Jest to o tyle specyficzna forma reklamy, że wymaga ona uzyskania zgody klienta na przysłanie mu takiej reklamy na jego skrzynkę mailową, najczęściej w formie krótkiego i przystępnego newslettera. Choć jest to rozwiązanie niepozorne, potrafi w znaczący sposób wpłynąć na wyniki sprzedaży osiągane przez firmę, bo buduje więź z klientami i wpływa na poczucie czegoś w rodzaju lojalności. Bazę klientów do newslettera można zbudować w sposób szybki i bezproblemowy. Istnieją firmy, które udostępniają całe bazy potencjalnych klientów. O wiele rozsądniej wizerunkowo jest jednak zorganizować konkurs na którymś z social mediów firmy, a warunkiem udziału uczynić na przykład polubienie lub zaobserwowanie strony i właśnie dokonanie subskrypcji pod newsletterem.

Dynamiczny rozwój marketingu internetowego

Marketing w sieci jest fascynującym zjawiskiem, bo ulega ciągłej ewolucji. Drogę od raczkowania po bycie gigantem udało mu się pokonać w przeciągu zaledwie kilku lat – aż strach pomyśleć, co będzie dalej. Na pewno można założyć, że marketing internetowy będzie rozwijał się w sposób pomyślny i już za kilka lat niewątpliwym standardem stanie się fakt, że na rynku nie będzie po prostu miejsca dla firm, które nie będą inwestowały pieniędzy w marketing w internecie.